تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

آقای پزشکیان می‌دانید در صندوق بازنشستگی کشوری چه خبر است؟ | صرف میلیاردها تومان اموال بازنشستگان برای ساخت موکب اربعین

گزارش‌هایی به دست رویداد۲۴ رسیده که نشان می‌دهد یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری از محل اموال متعلق به بازنشستگان درخواست چندین میلیارد تومان پول جهت تجهیز یک موکب در مسیر راهپیمایی اربعین کرده است.

آقای پزشکیان در صندوق بازنشستگی کشوری چه خبر است؟ / صرف میلیاردها تومان اموال بازنشستگان برای ساخت موکب اربعین

رویداد۲۴ | لیلا فرهادی: در وضعیت وخیم اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و کسری بودجه و کمبود ارز، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری از محل فروش املاک متعلق به بازنشستگان درخواست چندین میلیارد تومان پول جهت تجهیز یک موکب در مسیر راهپیمایی اربعین کرده است.

طبق اسنادی که به دست رویداد۲۴ رسیده، ابوالفضل شاه‌علی، مدیرعامل هلدینگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری (صبا عمران) طی نامه‌ای خطاب به معاونت صندوق بازنشستگی درخواست کرده از محل درآمد حاصل از فروش املاک این هلدینگ، ۴۰ میلیارد ریال بودجه به پروژه تجهیز موکب اربعین اختصاص داده شود.

شاه‌علی در این نامه که خطاب به امیر آبادی‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی صندوق بازنشستگی نوشته شده به وجود یک سرفصل تحت عنوان «هزینه‌های اربعین» اشاره کرده است. او می‌گوید این بودجه درخواستی قراراست صرف اجاره ملک به ارزش ۲۵ میلیون دینار عراق معادل ۱۱ میلیارد ریال بابت موکب، خرید سیستم سرمایشی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال و خرید موکب به مبلغ ۴ میلیارد ریال شود.

مدیرعامل صبا عمران تا زمان ارسال این نامه یعنی تاریخ ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، ۲۳۵ میلیون تومان در سرفصل «هزینه‌های اربعین» برای خرید کانکس صرف شده و انتظار دارد این مبلغ هم با تخصیص پول حاصل از فروش املاک، تامین شود.

صرف ۴۰ میلیارد ریال اموال بازنشستگان برای ساخت موکب اربعین | تیتر دوم بزنید

نامه مدیرعامل هلدینگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری به معاونت صندوق برای تخصیص پول جهت تجهیز موکب اربعین

جالب‌تر اینکه اسناد رسیده به دست رویداد ۲۴ نشان می‌دهد سال ۱۴۰۱ کلیه اجناس مربوط به موکب کربلا متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری توسط هلدینگ صبا عمران خریداری شده بوده و با اتمام زمان راهپیمایی اربعین، کلیه اجناس اعم از کولر و پتو و موکت و سرویس‌های پیش ساخته بصورت کانکس در انبار شرکت پگاه در شهر نجف دپو شده‌اند و بنابراین نیازی به خرید مجدد این اقلام نبوده است.

به لحاظ قانونی در ماده۳ اساسنامه صندوق بازنشستگی کشوری آماده است: «فعالیت صندوق در راستای تحقق اهداف بیمه‌ای مقرر در قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی و قوانین و مقررات بازنشستگی کشور و قانون مدیریت خدمات کشوری ـ مـصوب ۱۳۸۶ ـ از جـمله پرداخت حقوق بازنشستگی، ازکارافتادگی، حقوق وظیفه و مستمری و همچنین بیمه‌های تکمیلی و سایر تکالیف مقرر و ارایه حمایت‌های قانونی می‌باشد.»

این در حالی است که صندوق بازنشستگی کشوری یک سازمان دولتی است که زیرنظر وزارت کار و رفاه اجتماعی با هدف اداره امور بازنشستگان دولت ایجاد شده است. منابع مالی صنوق در واقع بنا به تایید خود این نهاد در وبسایت رسمی، حاصل از «کسورات بازنشستگی دریافتی» از کارمندان دولت و «جریمه دیرکرد پرداخت کسورات» در طول خدمت آنهاست. این صندوق در واقع موظف است این منابع را از طریق سرمایه گذاری در پروژه‌های سودده اقتصادی افزایش دهد تا از این طریف بتواند حقوق بازنشستگان را بپردازد و این منابع را صرف امور رفاهی بازنشستگان کند.


بیشتر بخوانید:

برای پرداخت حقوق بازنشستگان باید جزایر را فروخت؟

آیا افزایش سن بازنشستگی راه حل ابربحران صندوق‌های بازنشستگی است؟

انتصاب‌های دقیقه نودی دولت | دستور ویژه مخبر برای جلوگیری از انتصاب‌های غیرقانونی | درویشان مسئول پیگیری و نظارت شد


این صندوق بدون توجه به ضرورت‌های قانونی مرتبط با موارد مصرف بیت المال، بودجه‌ای را سالانه به احداث موکب در مسیر اربعین اختصاص داده است.

صندوق‌های بازنشستگی در ایران را «بمب‌های ساعتی» می‌خوانند. این صندوق‌ها ورشکسته‌اند و با ورشکستگی‌شان می‌توانند اقتصاد و متعاقبا جامعه ایران را با بحران‌های پیچیده اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی امنیتی مواجه کنند. وضعیت این صندوق‌ها به حدی وخیم است که یکی از مدیران وزارت کار و رفاه اجتماعی گفته بود برای عبور از این بحران، کشور مجبور خواهد شد جزایر خود را بفروشد!

از جزیره فروشی که بگذریم، بیش از یک دهه است حاکمیت سعی کرده بحران صندوق‌های بازنشستگی را با ترفند‌هایی مانند اختصاص سهام، واگذاری کارخانه‌ها، اصلاحات پارامتریک و حتی هبه اراضی به صندوق‌ها بابت بدهی عقب بیاندازد، اما گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که از مجموع ۱۸ صندوق بازنشستگی در ایران ۱۷ صندوق ورشکسته هستند و یا در آستانهٔ ورشکستگی قرار دارند.

دولت برای رفع این مشکل ناچار شده در سال جاری ۴۵۳ هزار میلیارد تومان از محل بودجه برای صندوق‌های بازنشستگی پیش‌بینی کند. از این مبلغ ۲۵۶٬۵ هزار میلیارد تومان مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری است.

گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس که بودجه صندوق‌های بازنشستگی در لایحه بودجه سال جاری را بررسی کرده، درباره وابستگی این صندوق‌ها به بودجه عمومی می‌گوید «صندوق‌های بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح، کارکنان فولاد و کارکنان وزارت اطلاعات چهار صندوقی هستند که توان تامین حقوق و مزایای حقوق‌بگیران خود با تکیه بر منابع داخلی را ندارند و وابسته به بودجه سالیانه» هستند.

در چنین وضعیتی، صندوق بازنشستگی کشوری در روز‌های پایانی ریاست پرحاشیه مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق، که این روزها تمام وقتش بابت لابی‌گری در مجلس می‌گذرد بودجه‌ای را از محل فروش املاک (که احتمالا برای فرار از یک بحران مالی در این سازمان انجام شده) صرف ایجاد موکب اربعین کرده است. هزینه‌ای که مشخص نیست دقیقا چگونه قرار است به افزایش رفاه بازنشستگان بیانجامد.

خبر‌های رسیده به رویداد۲۴ حاکی از آن است که مهدی مسکنی که برخلاف بخشنامه محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری انتصابات گسترده و غیرقانونی زیادی در مجموعه‌های تحت مدیریت خود داشته است مدعی ابقا در این سمت هم هست. ظاهرا او به عنوان چهره نزدیک به محمدباقر قالیباف تحت عنوان «سهمیه رئیس مجلس» قرار است در دولت پزشکیان بماند.

تحولات دقیقه نودی در صندوق بازنشستگی هم نمایش دیگری از فساد در این سازمان است. در روز‌های پایانی دولت سیزدهم، ولی اسماعیلی نماینده سابق اصولگرا، با حکم صولت مرتضوی وزیر کار، به عضویت هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در آمده است.

برخی رسانه‌ها گزارش‌هایی منتشر کرده اند که نشان می‌دهد حامد صادقی سرپرست هلدینگ آتیه صبا وابسته به صندوق بازنشستگی که اخیرا از آستان قدس رضوی به این شرکت رفته قصد دارد با تغییر چارت شرکت یک معاونت جدید با عنوان معاونت نوآوری و راهبردی برای افسانه محرابی همسر محمدحسین فروزان مهر استاندار خراسان رضوی در دولت احمدی‌نژاد ایجاد کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
21
به نام حضرت امام حسین خدا می داند چکار نمی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
21
امام حسین از این کار شماها راضی هست یا بازنشسته های بیچاره خوردن این پولها حق الناس هست راضی نیستیم راضی نیستیم راضی نیستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
22
مطمئن باشید موکب بهانه ای است برای پر کردن جیب خودشان
حسن استیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
21
به جای این خرجهای بیاید حق و حقوق بازنشستگان را که هزینه خرید دارو را ندارد بدهید شرم بر شما که همش دنبال شو هستید!!!!!
آیت.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
16
ابولفضل شاهی کدام گدا گدوله پشت کوهیه .
بخاطر خوش رقصی ومشارکت در بریز وبپاش اربعین دستور پرداخت میدن مگه مال مادرشو بذل وبخشش میکنه .
ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
15
مدیر امانتدار، پاکدست و کاربلد؛ خداوند را ناظر بر اعمال خود دیده و اموال و مشاغل بازنشستگان رادر معرض حراج و نابودی قرار نمی دهد.امیداست سران محترم سه قوه با تدبیر راهگشای خود به این مساله مهم ورود و شرایط زندگی ابرومندانه و با عزت رابرای انان فراهم نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
فقط مدیر خیر ، هر کسیکه نگران آخرتش باشدخیانت در امانت نمی‌کند و با مال حرام زندگی نمی‌کند و آه یتیم و آه مردم به جان نمیخرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
17
ترا بخدا اینقدر حق بازنشسته بدبخت وبودجه مملکت را بکام دیگران به هدر ندهید
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
15
خدایا اموال بازنشستگان بدست چه کسانی افتاده آن حق الناس بدون اذن صاحبش حتی نمی‌توانند برای امام حسین سفره احسان پهن کنند در حالی که خود باز نشستگان در فلاکت زندگی می‌کنند ومجلس از محل یک در صد مالیات ارزش افزوده یعنی صدقه سر مردم پشیزی به آنها پرداخت نماید که هنوز ۵ ماه از سال گذشته خبری نشده آنوقت با اموال باز نشستگان یکعده برای خودشان ثواب جمع می‌کنند آیا ای واقعا ثواب یا خود نمایی آقای دکتر پزشکیان شمارا به قرآن قسم دست این زالو ها وزالو صفتان را از اموال ما کوتاه کنید وما که حقمون را حلال نمی‌کنیم چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است خدا نه بخشه این خائنین به اموال ما بد بخت هارا از آمرین تا عاملین )))))))))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
27
0
اگر پولها خرج آنتالیاو ترکیه و تایلند و ...هزینه میشد کسی صداش در نمی اومد
حالا که هزینه اربعین شده صدای ضد دین ها بلند شده
دست صندوق بازنشستگی بابت موکب اربعین درد نکنه این کارها باید هرساله بهتر و زیباتر صورت بپذیرد
البته إن شاء الله امکانات شایسته بازنشستگان باشد و فقط سرو صدا و سو نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
هموطن گرامی سفر شخصی باید با هزینه شخصی باشد من خودم سالها میخواستم بروم کربلا و پدرم میگفت اربعین برو اما نه میخواستم و نه قسمت میشد که با جیب دیگران بروم و از امام حسین خواستم خودش درست کند سالها پول جمع کردم و با هزینه شخصی و در زمان خلوت حرم مشرف شدم و خیالم راحت بود که دینی بر گردنم نیست اگر کسی واقعا بخواهد زیارت برود باید بداند که حتی یک قطره آب اگر از پولی که باید برای مصارف عمومی و دارو و ... هزینه می‌شده، خریده اند بخورد آن سفر و زیارت باطل است آیا امام حسین راضی است که یک یتیم و یک بیمار و یک نفر که مثلا بخاطر نبود دارو و آمبولانس... بمیرد بودجه عمومی برای میلیون‌ها نفر است شما راضی میشوی که یک نفر با پول شما آنتالیا برود؟ سفر شخصی ، سفر شخصی است باید با هزینه شخصی باشد لطفا یکی از برنامه های زندگی پس از زندگی را ببینید که کسی که شهید شده بود امام حسین به یارانش گفته بودند تا حق الناس را پرداخت نکرده اید پشت سر من نیایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
۱۰۰۰ تومان پول ناحق از کسی بگیری تمام دینت بر باد رفته.
در سفر کربلا بودم قرار بود چیزی به عنوان سوغات بخرم یک جا قیمت کردم و کمی آن طرف تر باز پرسیدم اما گران‌تر میداد وقتی به فروشنده گفتم تصور کرد دروغ می‌گویم گفت خیال میکنی رفیق خدا هستی براحتی دروغ می‌گویی.
آنها دروغ و دزدی را حرام می‌دانند برخلاف ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
اگر کسی با پول خودش به آنتالیا برود خودش می داند اما صندوق بازنشستگی اجازه برداشت از مال غیر تحت هر عنوانی ندارد اگر شرع ودین سرت می شود بدان امام حسین کسانی که حق الناس بر گردن داشتند را درسپاه خود نپذیرفت در ضمن زمین کربلا را خرید تا مدفن ایشان در زمین مردم نباشد پس جانماز آب نکش !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
ضد دین کسی که سرش از دین نمیشه ومغلطه میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
چرا فکر می‌کنید هر کس موافق نظر شما نبود ضد دین است اتفاقا هرکس اعتقاد به دین و آخرت داشته باشد حق را ناحق نمی‌کند و مال حرام وارد زندگیش نمی‌کند
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
14
خدا ازشون نگذره.یکساله صندوق بابت خسارت بیمه به بازنشسته ها بدهکاره.هرچی نامه نگاری می کنیم پول ما را بدید.میگن منتظر بودجه هستیم
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
16
پزشکیان هم ا ز خودشان است وهیچ کاری نمیکند
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
15
حقوق معوقات و همسان سازی بازنشستگان دولت نمیتونه پرداخت کنه اونوقت اینا اومده پول ملتو از جیب بازنشستگان رو برای موکب اربعین میخوان خرج کنن آیا با این کارها میتونین دل حسین(ع) رو بدست بیارین
ناصر امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
14
این افراد بنام اسلام سودجو هستن ومسعولی که درقبال حق بازنشسته خاموش باشد ضد خدا و امام حسینه وهمچین افرادی برای ایران عزیز از موافقین بدتره ودارن کشور را به آشوب می‌کشن ما بازنشسته ها راضی نیستیم واین حرامه رهببر عزیزم این متن ها واین اتفاق ها به گوش شما می‌رسد بعنوان پدر این سرزمین از شما توقعات داریم جانم فدای ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
14
والا بازنشسته چیزی ندارد که خرج کند لطفاً خوب فکر کنید
بازنشسته ی فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
16
خب حتماساختن چنین مکانهایی از سفره و وضعیت معیشتی ما مهمترهستش!!! واقعا که عجب مملکت آشغالی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
حوزه علمیه گفته برای تبلیغ دین در ۱۰۰ کشور حضور داریم
ولی تا آنجا که ما می‌دانیم جایی در دین گفته نشده از مال یتیم و جوان و مردم بردارید و بنام دین بگردید
اگه برای جوانان خرج میشد الان جمعیت ایران ۱۲۰ میلیون بود
ایران شده سفره جهان اسلام که زکزاکی ها و امام هند و ... درست بشه
م ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
13
نگران نباشید پول ملت برای ریاکاری است نه سرسفره صاحب مال هزاران میلیاردتومان که این پولها چهره فقرراازملت نجیب ایران میزدود برای ریاکاری انگلیسی صرف میشودl,گرحرف بزنیم زندان شکنجه اعدام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
16
بازنشسته ها برای سی میلیون تومان وام سر ودست می شکنند آقایان با پول صندوق برای خود شیرین کاری پیش این و آن می کنند هیچ دینی راضی به غارت اموال عمومی و بیت المال نیست
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
14
ازجیب پدر ش که نمیدهد، مال باباش هم که نیست، مهم نیست، میخواهد نشان دهد، مسلمان دواتیشه هست، لعنت بر چاپلوسی، وریا، خوب می دانند، چه جور خودشان را، جا کنند، لعنت براین قوم، تازه به عرصه رسیدهمفت خوار، که، با، رشوه وچاپلوسی، مال بازنشستگان را میدزدند، تا، جایی بالاتر پیدا کنند، وخدالعنت کند کسی را که به اینها میدان میدهد وحمایت می کند یک بازنشسته، دردمندکه فریاد رسی ندارد، ونه یک گوش شنوا، یا خدابستان داد ضعیفان زامیران
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
12
از بس ادم مفت خور تو این شرکتهای بازنشستگی ریخته
. این اقدام جدید هم جزو چابلوسی نمیتونه باشد.
ابوذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
10
کلا سیستم فاسده و داوودی لازم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
13
شماها یزیدی هستید . امام حسین از شماها که تا گردن در چپاول مال مردم فرو رفته اید ، نفرت دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
0
15
مگه ارث پدری شان هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
مثل بقیه کشور از معدن و کارخانه و دارایی مردم.
فقط ۲۰ میلیارد از خانواده من در این سالها رفته است
۴ سال در دادگاه‌ها ما را می‌گردانند تا به پدر شیمیایی من بگویند اعتراف کن چرا ارث پدرت به تو میرسد و آخر سر ارثمان را برداشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
0
10
سفر شخصی با پول بیت المال فقط و فقط مدیون کردن خود در آخرت است چه به آنتالیا و پاریس باشد چه به کربلا و مکه
یک قطره از آبی که با پول بیت المال تهیه شده را کسی در این سفر بخورد نه تنها زیارتش قبول نیست بلکه باید در آخرت از میلیون‌ها نفر حلالیت بطلبد
پارسال بودجه ۴ استان را کامل دادند به این سفر که از دارو و بودجه عمرانی و .... زده شده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
0
7
وقتی میلیاردها تومان هزینه حوزه می‌شود و حتی یک نفر پیدا نمی‌شود آنجا بگوید که این چه سفری است که با جیب دیگران می‌روید و حق را ناحق میکنید چه انتظاری می‌توان داشت
وقتی من جوان ۴۰ ساله را مجبور می‌کنند که از ارثم بگذرم و میگویند اگر ارثت را به ما ندهی به دزدی متهمت میکنیم و خودم بیکار باشم و نتوانم ازدواج کنم و آقایان بنام دین با ارث و حق شرعی من ۱۰۰ کشور را برای تبلیغ می‌گردند از فنلاند تا استرالیا و ... مگر دین باقی می‌ماند
وقتی بنام دین خانه مردم را خراب می‌کنند تا صحن امامزاده بزرگتر شود مگر دین باقی می‌ماند
وقتی جوان ایرانی برای کرایه خانه باید کلیه بفروشد و سهم خمس و زکات میلیاردی در کشورهای دیگر هزینه می‌شود مگر دین باقی می‌ماند
هرکس اعتقاد به آخرت داشته باشد حتی ۱۰۰۰ تومان پول حرام وارد زندگیش نمی‌کند و حق دیگران را ناحق نمی‌کند
من نمی‌دانم مگر من مسلمان از خزانه کشورهای اسلامی حقی دارم که آنها دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
0
7
ماه‌های متمادی است هزینه های درمان مارا نمی دهند برای ادامه درمان مانده ایم درحالی که پول بیمه را اول ماه از ما کم می کنن اقساط وام‌های ما را چند ماه دیرتر به بانک می دهند وبا سود ان بازی می کنندواخر کار جریمه اش را بانک از ما می‌گیرد پیروان یزید شدن مسوول امور بازنشستگان خدا ریشه تان را بخشکاند ما که راضی نیستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
0
6
حتمأ خریدهای سال قبل در انبار نجف نیست تقاضای خرید مجدد کردند باید ببینن اونها چی شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
0
3
با این کارها و رفتارها و گفتار دین مردم را خراب و خرابتر میکنید بعد بگین امریکا و فلان و بگم که الحق بدرد کسکشی برا همین عراقیهای کافر و عهد شکن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
0
4
با سلام .اگه امام حسین زنده بود.خائن به حقوق بازنشستگان میدانست و اکنون هم روح آن امام از عملکرد آنها خشنود نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
0
6
این واقعا خیانت مسئولین در حق بازنشستگان استوباید آنها هرچه زودتر برکنار شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
0
4
این مسئولان صنندوق بازنشستگی فقط وفقط بخاطر حفظ پست خوشون این کارها را انجام میدن واصلا اعتقادی بامام حسین ندارند وتنها ریاکاری ست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
0
5
بله اینها همین عراقیها بودند که نوامیس ما در سوسنگرد وهویزه را مورد هتک حرمت قرادادند وجوانان ما را زنده بگور کردند ما 8 سال تجاوز بیرحمانه انها را فراموش نخواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
جنگ برای مردم عادی ۸ سال بود برای خانواده کسانی که جنگیدند هنوز ادامه دارد فقط کسانی که عزیز موجی و گاز اعصاب خورده دارند می‌دانند چه می‌گویم چه کشیده ایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
0
3
تا چراغ سبز از نهادهای بالادستی نباشد این اتفاقات صورت نمی گیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
0
2
به پزشکیان بدبخت چه ربطی داره؟
مگه سرپرست ریاست جمهوری و پزشکیان نامه نزدند که اموال دولتی رو نفروشند
من با این شاهعلی ۱۰ساله همکارم قبلا بساز بفروش بود الانم.. که مشهور به حقوق نجومی و دارای مفاسد اقتصادی در بنیاد شهید و کمیته امداده.
اموال بنیاد شهید رو اجاره داده به برادرش برای باشگاه بدنسازی.
شاهعلی در ایامی که رییس جمهور دستور داده اموال دولتی را نقل و انتقال نکنه به چه مجوزی مزایده گذاشته که بعدش بخواهد پولشو صرف اربعین و موکب کنه خدا عالمه.
نهادهای نظارتی هم کماکان خواب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
0
0
اگر بازنشستگان با این هزینه ها راضی نباشند زیارت انجام شده از نظر شرعی اشکالی نداره
نظرات شما